Cerita Nabi Ibrahim dan Mukjizatnya

Cerita Nabi Ibrahim dan Mukjizatnya

Kisah Abraham Gov; Tanda-tanda genggaman jari melepaskan Susu, menghidupkan burung adalah satu keajaiban, yang dibakar hidup-hidup isyarat bahawa kawanan make nyamuk
-------
Abraham adalah anak Tarih bin bin bin} {Azar Tahur Saruj bin Rau 'bin Falij bin bin bin Aaabir Syalih Arfakhsyad US Saam bin Nuh


Beliau dilahirkan di sebuah tempat bernama "Faddam Aram" dalam kerajaan orang Kasdim, diperintah oleh seorang yang kejam bernama Nimrod bin Kan'aan. Sebelum kelahiran beliau adalah dalam keadaan kucar-kacir. Ini kerana Nimrod abiabiz adalah tanda bahawa bayi yang akan dilahirkan di sana dan bayi ini akan berkembang dan mengambil takhta. Antara sifat manusia untuk melawan ia adalah bahawa ia akan membawa agama beriman kepada allah dan akan kemusnahan berhala batu. Individu juga menjadi punca Nimrod meninggal dunia cara yang dahsyat. Jadi Nimrod telah mengarahkan semua bayi yang dilahirkan di tempat ini dibunuh, manakala lelaki dan wanita telah dipisahkan selama setahun.
MIRACLE GAP FINGER mengeluarkan susu
Walaupun berada dalam keadaan cemas, kehendak Allah tetap berlaku. isteri Azar adalah hamil tetapi tidak menunjukkan sebarang tanda-tanda kehamilan. Satu hari terasa seperti masa ia itu hendak bersalin dan menyedari jika Nimrod dikenali penyelewengan pasti bahawa dia dan anaknya akan dibunuh. Dalam ketakutan, ibu kepada Abraham Amerika Syarikat Dia telah bersembunyi dan melahirkan anaknya di dalam sebuah gua. Selepas itu, ia masuk ke dalam batu-batu kecil di muara bayi dan meninggalkan dia sendirian. Seminggu kemudian, dia dan suaminya kembali ke gua dan terkejut melihat Abraham masih Amerika Syarikat hidup. Dalam minggu ini, bayi itu menghisap jari membuka mengandungi susu dan makanan berkhasiat lain. Dalam 15 bulan, badan Abraham telah berkembang dengan pesat sebagai kanak-kanak berusia dua tahun. Dan kedua-dua ibu bapanya berani beliau untuk pulang ke rumah.
ABRAHAM, Amerika Syarikat Benar-benar mencari Allah, berhala pencipta bapa
Pada zaman nabi Ibrahim, ramai orang di Mesopotamia adalah musyrik menyembah satu Allah dan paganisme memeluk. Atau dewa bulan Sin adalah antara rakan yang paling penting. Bintang, bulan dan matahari menjadi objek utama ibadat dan, dengan itu, astronomi adalah satu bidang yang sangat penting. Sebagai anak Abraham Amerika Syarikat selalunya dia melihat bapanya membuat patung-patung, dan cuba untuk mencari kebenaran agama yang dianuti oleh keluarga.
Dalam Al-Quran surah el-Anaam (ayat 76-78) bercakap tentang usahanya mencari kebenaran. Pada waktu malam, kegelapan, dia melihat sebuah bintang (terang), kemudian berkata: "Inikah Tuhanku?" Kemudian apabila ia terbenam, dia berkata: "Saya tidak suka kepada yang ditetapkan." Kemudian apabila dia melihat bulan (kebangkitan), dia berkata: "Inikah Tuhanku?" Tetapi apabila ia terbenam, dia berkata: "Demi Allah, jika saya tidak membimbing, untuk menjadi sesungguhnya di antara sesat". Kemudian, apabila dia melihat matahari sedang terbit (kebangkitan), berkata: "Inikah Tuhanku? Ini lebih besar." Selepas matahari terbenam, dia berkata, "Orang yang saya (bersalah) yang dikaitkan (dengan Allah)". Ini adalah kuasa logik yang telah dianugerahkan kepada beliau di langit agama kultus menolak umat-Nya percaya kepada Allah dan menerima kebenaran: gergaji elektrik tanda Tuhan.
Semasa nabi remajanya Nabi Ibrahim sering bertanya kepada bapanya untuk bandar menjual ukiran dia dibuat, tetapi dengan iman dan kepercayaan yang telah diilhamkan oleh Allah kepadanya, tidak mau menjual sesuatu, walaupun mengejek ditawarkan patung-patung ayahnya kepada bakal pembeli dengan kata-kata -word.

https://www.articleted.com/article/287046/53585/Sejarah-dan-Asal-Usul-Tasbih

Baca Juga
SHARE
Subscribe to get free updates

Related Posts

Post a Comment

Popular